Archiv

+++ Montag 24.09.2018, 21:00 Uhr:
Theater Rampe, Filderstrasse 47, Stuttgart

Ein Heidenspaß – Wellenreiten auf Hawaii

Kleine Kulturgeschichte des He‘e Nalus mit Dr. Holger Leibfritz, Surfer & Schöpfer selbst entworfener Bretter. Hang ten in East Berlin / Corduroy to the horizon. 


"The best surfer out there is the one having the most fun." (Duke Kahanamoku)

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+++ Montag 17.09.2018, 21:00 Uhr:
Theater Rampe, Filderstrasse 47, Stuttgart

Austropop – Freunderlwirtschaft & Amore

Der eingetragene Auslandsösterreicher Jan Georg Plavec (Hawelka) nimmt uns mit auf eine musikalische Reise in das Land seiner Ahnen. Popmusik für und manchmal auch gegen eine seltsame Republik – wir untersuchen Klischees, Vorurteile, Eigen– und Fremdwahrnehmung, Sentimentalität, Leidenschaft und den ganz besonderen Reiz dieser Musikrichtung.


"Do in dem Land, in Österarm, wo deutsch g(e)redt werd`, do hat`s fast 12 Monat Frost"– André Heller "Halts mi net auf", 1991

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+++ Montag 10.09.2018, 21:00 Uhr:
Theater Rampe, Filderstrasse 47, Stuttgart

Film: Jazz on a Summer's Day (USA 1960)

Zur Eingewöhnung und Einstieg ins zweite Montagehalbjahr gibt es die Gelegenheit gemeinsam den einzigen Film des Modefotografen Bert Stern über das Newport Jazz Festival 1958 anzuschauen. Wir hören die Musik von Jimmy Giuffre, Thelonious Monk, Sonny Stitt, Anita O'Day, Dinah Washington, Gerry Mulligan, Chuck Berry, Louis Armstrong, Jack Teagarden und anderen mehr und haben eine gute Zeit. 


"When I first saw Jazz on a Summer's Day in the early '90s, the intimate, roving camerawork looked so fresh and vital I thought the film could've been made the year I was watching it. It still looks as though it could've been made today. The camera gets right up against the performers – we see the sweat, the ecstasy of performance. Anita O'Day takes the stage for a couple of songs, and the movement of her white-gloved hands is mesmerizing. Sal Salvador seems to be having an out-of-body experience when playing guitar alongside Sonny Stitt. (...) The movie is hip and artful; there's a slight aesthetic chill attached to that, at times we get the sense that Stern is focusing on this person or that because compositionally it pleases him.(...)  Music is everywhere, inescapable, and the Newport seen in the film looks like some blissful seaside resort out of "M. Hulot's Holiday," only without Hulot and with a who's who of jazz greats. It's a deeply pleasurable experience."

Rob Gonsalves (efilmcritic.com)

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